Marketing Regeling
Over de Marketing Regeling
Bij internationale release-campagnes schiet vaak marketingbudget te kort. De marketingbudgetten vanuit de internationale labels zijn vaak beperkt, en steeds vaker releasen artiesten zelf hun muziek op een independent manier. Dit betekent dat de kosten voor marketing en PR steeds meer bij de artiest en het management zelf komt te liggen. Daar is geld voor nodig. Juist voor deze reden is in 2017 de marketingregeling in het leven geroepen. De subsidie berust op het zogenaamde matching principe waarbij 50% van het marketingbudget wordt gedragen door de artiest, het management en de (internationale) partners. De andere 50% wordt verstrekt vanuit de marketingsubsidie. Het minimaal aan te vragen bedrag voor deze regeling bedraagt 5.000 euro, tot een maximum van 20.000 Euro. Slechts één gehonoreerd aanvraag per twee jaar per artiest is toegestaan, en kan enkel worden gedaan voor de release van een album, EP en of meerdere singles.
​
Men kan een aanvraag doen voorafgaand aan de start van de campagne, nog voordat de activiteiten en uitgaven voor de campagne zijn gestart. De Marketing Regeling is dus niet met terugwerkende kracht aan te vragen. Afrekening van de Marketing Regeling dient te geschieden binnen 12 maanden na de datum van honorering, op basis van het overleggen van een eindafrekening en een gedegen analyse met betrekking tot de behaalde resultaten
Aanvragen Q1, 2024
Het is niet meer mogelijk een Marketing Regeling aanvraag in te dienen voor Q1 2024.
​
Aanvragen Q2, 2024
Het is niet meer mogelijk een Marketing Regeling aanvraag in te dienen voor Q2 2024.
​
Aanvragen Q3, 2024
Het is niet meer mogelijk een Marketing Regeling aanvraag in te dienen voor Q3 2024.
​
Aanvragen Q4, 2024
Het is niet meer mogelijk een Marketing Regeling aanvraag in te dienen voor Q4 2024.